Śniadanie to (wg niektórych) najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dla mnie i moich najbliższych jest ono rzeczywiście najważniejsze. Milenka i Mieszko chodzą do szkoły i przedszkola. Jeśli nie napełnią wystarczająco brzuchów, są bardzo niezadowoleni i ich dzień poza domem wygląda dużo gorzej. Ja z pustym żołądkiem nie jestem w stanie ani myśleć ani zacząć wykonywać żadnych zadań. Dlatego potrzebuję śniadania sycącego i wypełniającego żołądek na dłużej. U nas często takie śniadanie stanowią płatki z owocami. Jednak od czasu do czasu lubię wprowadzić jakieś urozmaicenie do naszej codziennej rutyny. Wtedy robię bezcukrową granolę. Mojemu mężowi i mnie bardzo smakuje. Dzieci podchodzą do niej trochę bardziej ostrożnie:). Polecam dla dzieci dodać odrobinę miodu lub suszonych owoców w celu osłodzenia im tego dania.

Składniki:

3 szklanki płatków kokosowych

2 szklanki mieszanki orzechów (namoczonych przez noc)

spora garść pestek dyni (namoczonych przez noc)

2 łyżki nasion chia

1 łyżeczka cynamonu

5 łyżek nierafinowanego oleju kokosowego (roztopionego)

2 łyżki miodu (jest to opcja dla dzieci lub osób, które bez słodkiego żyć nie mogą – ja nie dodaję)

Sposób przygotowania:

Wyłóż blachę papierem do pieczenia i rozgrzej piekarnik do 125ºC. Wymieszaj wszystkie suche składniki, następnie polej masę olejem kokosowym (wymieszanym z miodem – jeśli używasz). Całość dobrze wymieszaj, żeby wszystkie orzechy i ziarna pokryły się warstwą oleju. Piecz przez 10 minut. Następnie wyjmij z piekarnika przerzuć składniki na drugą stronę lub przemieszaj masę, tak żeby mogła się upiec z drugiej strony. Wstaw do piekarnika na kolejne 10-15 minut. Trzymaj tak długo w piekarniku aż będzie wystarczająco przyrumieniona.

Zobacz także nasz inne bezcukrowe przepisy:

Deser chia z mleka kokosowego

Zielony koktajl

krakersy z ziaren

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *